Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Boek DAF pantserwagen M.39

  • John Bom

    Momenteel worden bij het Museum Nederlandse Cavalerie te Amersfoort maatregelen getroffen om het manuscript “DAF-pantserwagens voor de regimenten huzaren” van vrijwillig museummedewerker drs. J.A. Bom als eigen uitgave te realiseren.

    In het boek, dat met foto’s en technische tekeningen wordt geïllustreerd, wordt aandacht besteed aan:

    •Het ontstaan en de vorming van de pelotons pantserwagens voor vier gedeeltelijk gemotoriseerde regimenten huzaren, die per 1 mei 1940 werden geformeerd;

    •de ontwikkeling bij DAF van de pantserwagen M. 39, de aanschaffing van twaalf van deze pantserwagens voor de regimenten huzaren en de plannen om nog een serie van dertien stuks aan te schaffen.

    •het Nederlandse gebruik van pantserwagens M.39 gedurende de mobilisatie en oorlogsdagen in 1940 en het latere Duitse gebruik van buitgemaakte pantserwagens M.39.

    •de plannen, die na de Tweede Wereldoorlog hebben bestaan, om voor de Nederlandse cavalerie weer pantserwagens van dit model bij DAF te laten bouwen.

    Een uitgebreide beschrijving van de pantserwagen M. 39 wordt als bijlage opgenomen.

    De uitvoering wordt ingenaaid, het formaat A4 en de omvang omstreeks 140 pagina’s. De uitgave wordt slechts 500 exemplaren groot. Naar verwachting bedraagt de verkoopprijs omstreeks EUR 22,50 (inclusief 6% BTW maar exclusief verzendkosten).

    Gaarne wordt u verzocht schriftelijk uw belangstelling kenbaar te maken en alvast uw exemplaar te reserveren bij:

    Cavaleriemuseum, t.a.v. J.A. Bom, Postbus 3003, 3800 DA Amersfoort.

    Amersfoort, september 2007

  • John Bom

    Inmiddels kan reserveren via email ook: ja.bom@mindef.nl graag onder vermelding van het klassieke postadres.

    John Bom

  • M.Koomen

    John

    Ik wil graag een exemplaar van dit boek bestellen.

    Mail aub je gegevens.

    Groet Mels Koomen

  • Wim Richie

    Geachte heer Bom,

    Graag kom ik in het bezit van het boek over de DAF M39.

    Kunt u mij hierover nader informeren?

    Alvast mijn dank.

    met vriendelijke groet,

    Wim Richie